måndag 26 oktober 2009

Seminarium

I dag har vi haft en seminarium. Vi var fyra grupper på den och fick opponera på varandras arbeten. Det gick bra för vår grupp, vi fick godkänd och bra respons från handledaren.

Men en annan gruppa skulle också opponera (kritisera) vårt arbete och de hängde sig upp i en del av arbetet och gick inte vidare liksom. De sökte bekräftelse hos handledare att de hade rätt men hon gav oss rätt ändå. Den andra guppen ville ändå inte ge sig, det blev en väldigt dålig stämning i klassen och alla kände sig väldigt obekväma.

Jag tar personligen inte åt mig det som sades på seminarium eller den kritiken vi fick, till en vss del var den befogad, men inte så som den lades fram. Jag tycker de var lite som en Bulldog som håller fast i någonting mellan tänderna och vägrar släppa det. Jag tycker att vi är här för att lära oss och däför kan jag säga att jag inte tar åt mig något speciellt.

Den stösta lektioner vi kommer att lära oss under socionomutbildningen är inte olika teorier, perspektiv utan hur man ska hantera olika personligheter i samhället. Både våra framtida klienter men även våra framtida arbetskamrater.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar