fredag 28 augusti 2009

Dåliga nyheter????

Dags för en liten uppdatering angående min praktik i London. Jag hittade en jätte bra organisation som heter Centerpoint och de jobbar med hemlösa ungdomar och de hade ca. 32 boende över hela London. I alla fall så fick jag inte detta praktikplatsen eftersom Lunds universitet kräver att man har en handledare under sin praktiktid och det kunde inte Centerpoint erbjuda mig, vilket är jätte synd. Jag känner jag kunde lärt mig jätte mycket.

Eftersom jag är Ms. Positive så ältar jag inte för mycket i detta avslag eftersom det ligger inte riktigt i min natur. När jag upplever att mina planer inte riktigt går så som jag vill gör jag direkt nya planer. Man måste kunna vara flexibel i sitt tänkade och planering annars kan livet krossa en när allting inte går som planerat. Livet är komplicerat och när man tror att allting är så som det ska vara händer någonting som slår sönder allt man trodde var rätt. Detta säger jag utifrån mitt eget erfarenhet. När jag var yngre kunde jag göra planer och hade ingen tålamod till att de planer skulle omvandlas till verklighet. Detta tog väldigt mycket energi, besvikelse och sorg. Det tog mig tid att acceptera att jag inte kan kontrollera allt och vad som händer i framtiden kommer att hända. Det enda som jag hade kontroll över är min attityd och hur jag hanterar olika situationer.

Altså min nästa plan: försöka få praktik inom Socialtjänsten (utrednig av barn), eftersom det är det jag vill jobba med i framiden och jag KOMMER att flytta till London när jag blir färdig med utbildningen. Jag skjuter bara fram mina London-planer till framtiden. Det är faktiskt det bästa med i morgon och framtiden, att man kan alltid planera framåt och att saker och ting kan alltid bli bättre. Tror man bara på det så kan man utföra vad som helst!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar