torsdag 28 maj 2009

Veckans work-out

Då har jag kommit igång med min träning denna vecka. Eftersom jag jobbar och pluggar samtidigt så hinner jag inte med så mycket mer. Det har inte varit mycket socialt liv, utgång, träning eller något annat. Så därför har jag bestämt at satsa på mig själv i sommar. Det ska jag göra genom att träna regelbundet i tre månader, jobba INTE extra, läsa böcker (altså skönliterära), träffa vänner och vara mer social. Som sagt, träningen; jag tänkte jag skulle prova på vattengympan och det gjorde jag i tisdags. Man har ju hört så mycket om det och hur bra det ska vara för kroppen och för förbränningen. Jag måste säga för en otränad person som jag så var det jätte bra träning. Man tränanr både kondition och styrka, men samtidigt är det inte så jobbigt att man kommer att spy, som man kan känna efter en vanlig aerobicspass. Eftersom jag har stora bröst tyckte jag att vattengympan var mycket bättre och att de inte var i vägen, sååå skönt. I går var jag också på poweryoga som var jätte jobbig och jag var helt igenomsvettig efteråt. Det skulle man inte kunna tro men det var samtidigt jättekul och det ska jag också göra igen. I morse var det vattengympa igen. Jag tror att det viktigaste med träningen är att man måste tycka det är roligt annar kommer man inte fortsätta med det. Vattengympan är jätte roligt, kan verkligen rekomendera det. Föresten så var det en bra blandning mellan gamla tanter och yngre människor.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar