fredag 3 juli 2009

Sexiga Shakira



Alla som känner mig vet att jag LOVE Shakira! När jag för något vecka sedan fick reda på att ny skiva skulle komma ut i oktober kunde ni ana vad lycklig jag var. Nya låten Loba har redan kommit ut och engelska versionen She Wolf kommer it 13 juli. Som sagt, skivan kommer i oktober, den är på engelska och den spenska skivan kommer ut 2010.

Nu vill jag förklara lite de olika orsakerna varför jag tycker Shakira är helt underbar! Många i denna delen av världen tror att Shakiras musik är bara shaky-shaky, men det är bara några få låtar som är shaky-shaky. Hon skriver sin egen musik och texten, hon producerar och gör alla avgörande beslut som har med hennes musik att göra. Hon vet vad hon vill och hur hon vill ha det, hon ger inte upp om hon tycker det ska vara på ett sätt men alla andra runt omkring tycker inte likadant. Det har visat sig att hon har en bra intuation och hon är noga med att följa den.

Sedan tycker jag att hon är bra på att acceptera sin kulturella arv från både sina föräldrar, vilket gör henne unik inom branchen. Hon gör något som ingen annan gör, som t.ex. magdans.

I alla fall det ska bli kul med ny Shakira-musik vilket också kommer innebära koncert. Det blir antingen Köpenhamn vi ska se henne elller Stockholm. Jag har redan sett henne en gång 2004 men jag kan inte få nog av henne. Hon är helt underbar!!!!!

XOXO

1 kommentar:

  1. Åh håller med dig.Shakira är en stor favorit hos mig.Älskar nya låten.

    SvaraRadera