måndag 27 juli 2009

Veckan som gått




Förra helgen så jobbadejag, såinget spännande där. Förutom att det var Helsingborgsfestivalen och att det regnade för det mesta. Jag vet inte, men jag tycker Helsingborgsfestivalen blir bara sämre och sämre för varje år. Jag vet inte om det har med min ålder att göra eller om det har med festivalens kvalité att göra. Det var i alla fall trevligt eftersom jag har jobbat med Jenny, hon är så himla snäll och gullig. Vi har bestämt att vi ska gå en danskurs och vi sak börja med magdans. Yay!!!!


Jag har haft en rätt bra träningsvecka:


Måndag: Crosstrainer 30 minuter = 320 kcal

Tisdag: Crosstrainer 10 min + 5 min rodd = 150 kcal

Onsdag: Promenad i Pålsjö skog 1,5 timme = ca. 7 km

Torsdag: Har städat lägenheten

Fredag : Crosstrainer 30 minuter = 300 kcal


Så har min vecka ungefär sett ut, hade inte riktigt tänkt träna i helgen men jag kanske tar en promenad ändå. Vi får se! Måndag var verkligen en bra dag, träningen gick jätte bra, men tisdagen var jätte jobbigt, jag höll på att dö, så därför valde jag at lyssna på kroppen och gå hem efter en kvart. Jag tycker det är bättre att träna oftare i korta stunder speciellt om man är så otränad som jag är. I onsdags var jag och Sara i Pålsjö skog och promenerade, det var så skönt och härligt. Vi började prata om hur vacker Helsingborg är och hur konstigt det är att vi inte har gjort detta innan, kommit till denna underbara plats. Vi har bestämt att vi ska i alla fall försöka gå en gång i veckan och resten kan jag träna på gym. Jag tror för mig, det viktigaste är att få in träningen på rutin. Sedan kommer man att träna automatiskt utan att tänka på att det är jobbigt eller inte, man bara gör det. Jag hade faktiskt i dag lite träningsvärk i mina lår, vader men förvånansvärt också i nedre delen av min rygg med. Det är alltid roligt att upptäcka nya muskler när man tränar tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar