onsdag 24 juni 2009

Drömmen om London



Man brukar ju säga om man vill ha någoting så ska man säga det högt och skicka det ut i universum. Så här kommer det kära unversum: Jag vill flytta och bo i London. Som ni alla vet så läser jag till socionom på Lunds Universitet i Helsingborg. Våren 2010 ska jag göra min praktik och just nu håller jag på att söka praktik i London (inte världens lättaste) Jag skulle gärna vilja jobba med barn och ungdomar (speciellt flickor) eller inom välgörenhetsorganisationen eller med adoption av barn. Så om någon vet var man ska börja eller om ni har några tips om livet i London, skriv, skriv, skriv.

Orsaken varför jag vill flytta till London är många. Det är en annan sorts socialt arbete i England än vad det är i Sverige, jag tror att man kan påverka mycket mer i den engelska samhället än i den svenska. Sedan har vi den ekonomiska orsaken, man får så mycket mer betalt i lön och man kan mycket lättare och fortare avancera inom sitt arbete. För mig är det viktigt att kunna utvecklas och avancera, jag tycker inte om när arbetsuppgifter blir monotoma och ensidiga. Det är huvudorsaken varför jag började läsa till socionom, för att det var brett utbildning och att man själv kunde välja vilken inriktning man skulle välja. Jag jobbade då som personlig assistent; vilket i för sig ett jätte bra jobb, det är bara det att jag kände att jag slutade utvecklas och att jag hade lärt mig allt jag kunde lära mig. Då var det tid att gå vidare. Jag jobbar fortfarande som personlig assistent under ubildningen men det är inte det som fyller ut min vardag.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Hej!

    jag är en termin bakom dig i helsingborg, jag har också börjat fundera massa på praktiken. Det vore roligt om du skrev mer om det! /sara (sarhs.b@hotmail.com)

    SvaraRadera
  2. Ar du intresserad av London ar du valkommen att lasa min blogg om Socionom i London. Jag ar lite dalig pa att uppdatera regelbundet dock hehe For tillfallet ar det inte sa mycket socionom fokus, men jag borjar arbeta igen om nagra veckor sa da blir det mer.

    http://londonswe.blogspot.com/

    SvaraRadera